charon-in-zuid-amerika.reismee.nl

Semana número dos

Buenas días!

En daar is de tweede week alweer die bijna voorbij is. Op naar de laatste week in dit mooie land!

Op dit moment zit ik in de bus en is het nu 09.15 uur, vanmiddag komen we aan in de één na grootste stad van Colombia; Medellin.

Ik zal dan deze blog uploaden zodra er wi-fi is.

Als het goed is ben ik gebleven bij de busrit richting Armenia, de koffiestreek. Ik kijk even in mijn agenda want welke dagen dat waren, dat ben ik compleet kwijt. Alleen maar een goed teken! Zaterdag tegen de avond zijn we aangekomen in La Tebaida op onze overnachtingsplek voor 2 dagen. Midden in de natuur, vogeltjes die fluiten, mooi uitzicht in de bergen. Wederom schitterend!

De dag erna zijn we in de ochtend een koffieboerderij gaan bezoeken. Helaas was dat op een zondag waardoor we de arbeiders niet aan het werk hebben kunnen zien maar ondanks dat was het een heel interessante rondleiding waarin het proces werd verteld vanaf het poten van een zaadje tot aan geroosterde bonen voor de verkoop. Uiteraard ook koffie mogen proeven en ook al drink ik geen, het was gewoon lekker!

In de namiddag lekker wezen relaxen, gezwommen bij een natuurlijke waterval en lekker gegeten bij onze finca. Over de Colombiaanse keuken; voornamelijk veel vlees, vis of kip. In verschillende vormen bereid samen met rijst, wat groente en gefrituurde banaan. Poe, heerlijk! Daarnaast hebben ze hier veel fruit dat ze bij het ontbijt serveren, in stukken of als sap/smoothie. Ontbijt is voornamelijk ei, ei en nog eens ei haha. Maar zeker niks mis mee!

Het eten en überhaupt alles eigenlijk is erg goedkoop vergelijken met onze prijzen in Europa. Je krijgt een lunch (de belangrijkste maaltijd voor de Colombianen) al voor 4 a 5 euro. Soms iets meer, soms iets minder. Het is echt ongelooflijk.

De 2e dag in Armenia hebben we een botanische tuin met daarbij een vlindertuin bezocht. In de middag is een deel van de groep wezen paardrijden en de andere mensen zijn gaan wandelen in dezelfde omgeving met een gids. Ik koos natuurlijk voor het paardrijden. En dat in de bergen, sprakeloos. Wederom prachtig! Dik uurtje wezen rijden maar dat was ook helemaal prima.

De volgende dag zijn we weer vroeg vertrokken voor de volgende stop en dat was het plaatsje Salamina. Het eerste gedeelte konden we met de bus doen maar de laatste 2,5 uur met Willy’s (dat zijn Jeeps die in deze omgeving veelal als vervoermiddel wordt gebruikt). Bij bepaalde stukken een hobbelige maar vooral een erg leuke rit! Eenmaal aangekomen in het dorpje Salamina bovenop een berg waar nog amper toeristen komen, geïnstalleerd in het hotel en wezen wandelen. Heerlijk rustig en de inwoners zie je veelal voor hun huis staan, zitten of hangend uit een raam. Dit zie je vrijwel overal en als je ze groet groeten ze je heel vriendelijk terug. Een hele lieve en sociale bevolking die Colombianen.

Gisteren zijn we per Willy naar de valleien op zo’n 2 uur rijden gereden waar de hoogste waxpalmbomen ter wereld staan. Indrukwekkend stuk natuur en een prachtige wandeling gemaakt door de heuvels en een stukje jungle. Vanochtend voor de laatste keer met de Willy’s terug naar de bus gereden en gaan we nu dus richting Medellin. Daar verblijven we de komende 3 nachten.

Het is nog steeds geweldig en ik geniet nog elke dag! Ondanks dat we veel reizen is het zeker te doen en maak je zo veel leuke en mooie dingen mee. De groep bevalt goed ook al merk je nu wel dat je een voorkeur hebt voor een aantal mensen wat natuurlijk logisch is. Het bevalt in ieder geval tot nu zeer goed.

Inmiddels staan we in de file, gelukkig hebben we airco in de bus. De temperaturen verschillen heel erg omdat we op het ene moment hoog in de bergen zitten en dan weer lager. Gemiddeld kun je denken aan een graad of 23 tot 30. Af en toe een flinke regenbui en wat onweer maar voor de rest zon en wat wolken. Kortom; perfect voor een rondreis als dit!

Muchos y hasta luego,

Charon

— Inmiddels veilig aangekomen in Medellin. Vanavond gaan we met een aantal een dansles volgen, de Bachata. Leuk!!

Hans

Wat een indrukwekkend reis zo zie je nog eens wat, deel 1 van de trip ziet er op. Nogmaals lekker genieten en we spreken elkaar nog.

Mamsie

Wat weer heerlijk om te lezen hoe mooi het daar is en dat je zo geniet. Nog een weekje lieverd , dus de laatste week heerlijk genieten van al het moois wat je meemaakt. Hasta luego y un beso grande. ??❤️

Joke Klok

Och och och, je schudt het allemaal maar zo uit je mouw. Wat werr een prachtig verhaal. Je zou er zo naar toe reizen. Geniet van je laatste week want het is zo voorbij! ?♥️??