charon-in-zuid-amerika.reismee.nl

Día numero uno

En de voorpret is omgezet in de daadwerkelijke reis naar het koffieland Colombia! Nog steeds bijzonder dat een vervoersmiddel je zo naar een ander deel van de wereld kan brengen! En dat in minder dan elf uur..

Het was een pittige reisdag van een kleine 24 uur in totaal (het is hier 6 uur vroeger). Op Schiphol verliep alles snel en makkelijk, je kon zo doorlopen naar de douane dus ik was mooi op tijd in de gate. De vlucht was prima, af en toe turbelentie maar na wat uurtjes gedommeld/geslapen te hebben en twee films verder kwam ik gelukkig weer veilig aan de grond.

Na de douane en het ophalen van de bagage heb ik mijn medereizigers en reisbegeleider ontmoet. Helemaal leuk! Zijn lieve mensen met een hoop reiservaring dus ik kan genoeg tips gaan opschrijven!

Eenmaal aangekomen in het hotel kon je je even installeren en een uurtje later zijn we met een aantal nog even ergens wat gaan eten om het ritme aan te houden. Daarna ben ik op bed gaan liggen en met het gevoel nog in het vliegtuig te zitten ben ik in slaap gevallen.

En toen begon de eerste dag! We zijn vandaag in de bergen van Bogotá geweest, de stad zelf ligt op circa 2600 meter, eenmaal op het hoogste punt bevind je je op 3200 meter (!). Dat was ook wel te merken. Je bent toch wat misselijk, drogere mond en wat hoofdpijn. Dit hadden ze van te voren al verteld dus het was gelukkig niet erg. We hadden helaas geen uitzicht over de stad omdat het compleet bewolkt was. Daar hebben we pech mee gehad maar de tocht ernaar toe met de bus en het laatste stuk klimmend (redelijk steil) was erg mooi! Bovenop staat er een kerk waarin veel locals een kerkdienst bezochten want het was immerszondagochtend. Ik verstond er weinig van maar het was mooi om te zien hoe de locals dit ervaren.

Nadat ik op de foto ben geweest met de politie en op zo’n stoere motor heb gezeten (in elk land waar ik kom probeer ik met een agent op de foto te gaan dus ik kan Colombiaaan mijn lijst toevoegen!) zijn we weer naar beneden gereden en kregen we een stadstour met een lokale gids die ons het e.e.a. liet zien van de stad. Hier en daar zijn er graffiti muren waar echte kunstenaars hun creativiteit op los hebben gelaten en we zijn door leuke straatjes gelopen waar je de heerlijke muziek vanuit de bars en restaurantjes kon horen. Daarnaast nog het museum van Boltero wezen bezichtigen (geen idee wie dat was dus dat was leerzaam) en het goud museum. De laatste keer dat ik in een museum was kan ik me niet eens heugen dus dit was een mooi educatief gedeelte voor mij haha. We hebben nog een lunch genuttigd in een mooi restaurant waar veel locals komen en lokale verschillende soorten fruit geproefd op een gezellige markt. Ze hebben hier in Colombia meer dan 210 soorten fruit!!

Vanavond wezen relaxen want poe, de jetlag is aardig aanwezig en we hebben veel bewogen dus gaat het lampje zo lekker uit hier!

Inmiddels is de backpack weer zo goed als ingepakt want we vetrekken morgenochtend vroeg richting het dorpje Aipe waar we een wandeling gaan maken in de Tatacoa woestijn. Daar is het tegen de 30 graden met kans op buien. Heel anders dan hiermet een graad of 15 en veel regen. Kom maar op met die zon! Ook al was dit prima weer voor het bezichtigen van een grote stad.

Deze dame gaat laat lekker op één oor, bijkomen en morgen weer fris en fruitig het volgende avontuur tegemoet!

Oh, en wat mijn eerste indruk is van dit land? Heerlijk! Nu al mooie dingen meegemaakt laat staan wat me nog te wachten staat!

Buenos noches todos, veel liefs uit Bogotá!!







Reacties

Reacties

Joke Klok

Leuk verhaal Charon, genieten dus!

Mamsie

Wat weer een mooi verhaal. Fijn dat je zo geniet meis! X X X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!