charon-in-zuid-amerika.reismee.nl

Si si, nueva aventura!

Lieve familie, vrienden, reisfanaten, wie dan ook die dit gaat lezen:

Precies een jaar geleden zat ik er heel anders bij dan nu, en poe wat was me dat een pittige tijd die er aan zat te komen. Gelukkig heb ik me erdoor heen weten te vechten met de juiste, lieve en fijne mensen om me heen. Ik ben er nog niet, werk nog steeds elke dag hard aan mezelf, maar ik mag en ben absoluut trots op wat ik tot nu toe heb bereikt. En daarom ga ik mezelf belonen met een prachtige volgende reis: naar het veelzijdige Zuid-Amerikaanse Colombia! Olé!

Ontzettend gaaf, tof, spannend, mooi, super en vooral heeel gezellig want ik ga dit keer met een groepsreis! Via de organisatie Sawadee ga ik met maximaal 17 andere reizigers afreizen naar Zuid-Amerika en gaan we een rondreis maken door Colombia, het land van jawel, de salsa, koffie (what else..) en uiteraard de geschiedenis van Escobar.

Ik moest even wennen aan het idee dat ik naar Colombia ga. Want, Colombia, is dat niet hét land waar het super gevaarlijk is met drugs en weet ik het wat..? Ja dat dacht ik zeker en velen met mij maar doordat ik bij een reisevent van Sawadee ben geweest ben ik verkocht. Mijn zinnen stond eerst op Costa Rica echter blijkt dat een natuurreis te zijn. Ook enorm gaaf, maar toch wil ik voor nu ook cultuur gaan snuiven en steden gaan bezoeken. Daarnaast wil ik altijd nog naar de VS waar ik het al jaren over heb alleen kom ik er niet uit waarheen, hoe en wat ik daar wil gaan bezoeken (over een luxeprobleem gesproken…) In ieder geval, door het enthousiasme van de reisbegeleider die de presentatie over Colombia gaf (tuurlijk, het is en blijft ook een stukje commercie) ben ik overtuigd en lijkt het me een prachtige bestemming! Colombia is bekend van de drugs en criminaliteit maar inmiddels is dat de laatste jaren een stuk verbeterd. Wat betreft de veiligheid is het zeker te doen, vooral met een groep en begeleiding die weet waar je wel kunt komen en waar beter van niet.

Half maart vertrek ik samen met de groep vanaf Amsterdam en we gaan dan 21 dagen genieten van salsa, cervezas, vino, montañas y playa… Oké ik moet nog wel even mijn Spaans weer gaan opfrissen…

Lieve mensen, voor degenen die met me mee willen reizen hou ik deze blog zo goed als mogelijk bij. Als je een berichtje wilt ontvangen zodra ik weer iets nieuws heb gepost, dan kun je je e-mail achterlaten. Niks verplicht hè!! Toch zou ik het stiekem wel leuk vinden natuurlijk!

Hasta luego y besos,

Charon

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!